تبلیغات
امام زمان (عج) یگانه منجی عالم بشریت - خلیفه الهی یا لایک آتش!!!!!!!!!!


مقدمه
اعتقادات هر انسانی شالوده و زیر بنای شخصیّتی و هویّتی او را تشکیل می‌دهد. اصول دین یعنی ستون‌های زندگی انسان. اعتقاد به معاد نیز یکی از اصلی‌ترین باورهایی است که می‌تواند بر سبک زندگی و نحوه تعامل با اجتماع، تأثیر ویژه‌ای داشته باشد.
انسان‌ها دوست دارند که دیگران آن‌ها را دوست داشته باشند واین ابراز دوست داشتن به آن‌ها اعتماد به نفس و شخصیّت می‌دهد امّا نکته مهم این است که برای این کسب چایگاه اجتماعی و محبوبیّت نباید دست به هر کاری زد تا این نیاز دورنی برطرف شود. زیرا انتخاب غلط راه اشباع نیازهای روحی انسان نه تنها انسان را آرام نمی‌کند بلکه روح او را عذاب می‌دهد. در این نوشته به روش‌های غلط اشباع محبوبیّت‌طلبی زنان در عصر حاضر و رابطه آن با معادباوری  می‌پردازیم.

توحید؛ ریشه همه اعتقادات
احساس شخصیّت و ارزشمندی که به واسطه اعتماد و توکّل بر خداوند در تمام کارها به وجود می‌آید از هرگونه مشابه آن برتری دارد. به این معنا که احساس ارزشمندی در هر صورت با تکیه بر یک سرمایه قابل اتکاء انسان به وجود می‌آید؛ قدرت علمی، ثروت،زیبایی، مقام، شهرت و... شاخصه‌هایی هستند که انسان‌ها با برخورداری از این امتیازات ظاهری احساس کمال ظاهری کرده و ممکن است به آرامشی حدّاقلی دست یابند. امّا محبوبیّت در اثر اعتقاد راستین به خداوند قادر بی‌همتا با هیچ‌کدام از شاخصه‌های ذکر شده قابل مقایسه نیست زیرا خداوند یکتا با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. قرآن کریم می‌فرماید:
« لَیْسَ كَمِثْلِهِ شَیْ‏ءٌ [شوری/11] هیچ چیز همانند او نیست‏»
و اساسا هر چیزی غیر از خداوند پوچ و وابسته است و تنها وجود مستقل و بی‌انتها خداست.
«كلُ‏ُّ مَنْ عَلَیهْا فَانٍ * وَ یَبْقَى‏ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الجْلَالِ وَ الْاكْرَام‏ [الرحمن/26-27] همه كسانى كه روى آن [زمین‏] هستند فانى مى‏‌شوند، و تنها ذات ذو الجلال و گرامى پروردگارت باقى مى‏‌ماند!»
اعتقاد به چنین خدایی به انسان نیرو و باور و اعتماد بی‌نهایت می‌دهد و این است گم‌شده اصلی بشریت در عصر حاضر.  در حدیثی از امام صادق علیه السلام می‌خوانیم که می‌فرمایند:
« َ مَنْ قَالَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُخْلِصاً دَخَلَ الْجَنَّةَ وَ إِخْلَاصُهُ بِهَا أَنْ یَحْجُزَهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ عَمَّا حَرَّمَ اللَّه‏ [1] هر كس كه ذكر لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ را با اخلاص بگوید، وارد بهشت مى‏‌گردد؛ و اخلاص در این مقام، آن است كه گفتن این ذكر شریف او را از معاصى و محرّمات الهى باز دارد».
با این وجود به نظر می‌رسد عدم معادباوری نقشی اساسی در گمراهی و یا انتخاب راه غلط معتقدان به خداوند متعال دارد. یعنی در دنیایی که بازار مادیّات و رفاه‌طلبی و دنیاپرستی بسیار داغ است، عاملی که می‌تواند به تعدیل نگاه دنیاگرایی انسان‌ها منجر شود، باور قلبی نسبت به اثرات شوم گناه در لحظات مرگ، قبر و قیامت است.

برهنگی در دنیا؛ لایک در قیامت!
یکی از هدیه‌های فرهنگ غربی که فرهنگی متأثر از باورهای شیطانی و دوری از معنویّت است و امروزه به‌خصوص در قالب تکنولوژی با تزئینات بسیار زیاد و به وسیله رسانه‌های پرطرطراق به خورد جوامع مختلف بشری داده می‌شود برهنگی و ترویج عمدی فساد اخلاقی است. در مسیر این هدف، راه شیطانی کسب محبوبیّت به خصوص برای زنان و دختران، ارائه زیبایی‌های جسمی آن‌ها به دیگران است.
فرهنگی که اگر چه خود، محصول هدف قرار داده شدنِ استحکامات عقاید دینی افراد جامعه است؛ امّا هدفی دوردست‌تر به نام استعمار و سلطه بر این جوامع را پیش‌رو دارد. راه‌اندازی فضای مجازی به عنوان نمونه یک تکنولوژی نو با کادوی ویژه فرهنگی غربی که یک مورد از آن فرهنگ برهنگی است به خورد جامعه ما داده می‌شود اتّفاقی که بیش از هر چیز اهمیّت توجّه به باورهای اسلامی به‌خصوص معاد یعنی مرگ، قبر و قیامت را یادآور می‌شود. به راستی برهنگی در این دنیا چه چیزی را در آن دنیا به ارمغان می‌آورد؟! پیامبر گرامی اسلام در معراج، عذاب‌های یک گروه از زنان را این‌گونه توصیف می‌کنند:
« وَرَأَیْتُ امْرَأَةً تَأْكُلُ لَحْمَ جَسَدِهَا... وَ أَمَّا الَّتِی كَانَتْ تَأْكُلُ لَحْمَ جَسَدِهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ تُزَیِّنُ بَدَنَهَا لِلنَّاس‏ [2] زنی را دیدم كه گوشت بدن خود را می‌خورد،...و امّا آن زنى كه گوشت بدن خود را مى‏‌خورد آن بود كه خود را براى نامحرمان زینت مى‏‌كرد».
امروزه یکی از مصادیق بارز این روایت، پدیده تقریبا جدید انتشار تصاویر برهنه دختران و زنان در فضای مجازی است. تأسّف‌بارتر این‌که این کار چون در قالب تکنولوژی و نرم‌افزارهای غربی انجام می‌شود و یکی از اصول این نرم‌افزارها گرفتن لایک(پسند) بیشتر است لذا خودبه‌خود جریان خودنمایی و شهوت‌پرستی را با سرعت بیشتری به سمت فساد مطلق به پیش می‌برد و این است مکر شیطان!

تبیین حقیقت خودنمایی در قیامت
با توجّه به روایت فوق به تبیین منطقی حقیقت برهنگی و خودنمایی در فضای مجازی برای گرفتن لایک توسط دختران و زنان می‌پردازیم.
ظلم به خود
از آن‌جا که حقیقت این دنیا همان اتّفاقی است که برای روح انسان می‌افتد؛ ناگزیر، حقیقت این خودنمایی مجازی، ظلم به روح انسانی است. جایگاه روح انسان، اوج تقرّب به خدا و بهره‌مندی از مواهب معنوی غیرقابل وصف است چرا که خداوند می‌فرماید:
« فَإِذا سَوَّیْتُهُ وَ نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی‏ فَقَعُوا لَهُ ساجِدین‏ [ص/72] هنگامى كه آن را نظام بخشیدم و از روح خود در آن دمیدم، براى او به سجده افتید!»
با افتادن در این دام شیطانی، خود و دیگران را از این نعمت‌ها و جایگاه محروم می‌کند لذا این ظلم بالأخره حقیقت خود را در قالب خوردن گوشت بدن خود نشان می‌دهد.

نفرت روح
روح انسانی ذاتا از بعضی از گناهان نفرت بیشتری دارد یک مثال آن غیبت‌ کردن است که قرآن کریم این‌چنین می‌فرماید:
« أَ یُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ یَأْكُلَ لَحْمَ أَخیهِ مَیْتاً فَكَرِهْتُمُوه‏ [حجرات/12] آیا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به یقین) همه شما از این امر كراهت دارید».
جلوه‌گری برای نامحرمان نیز ماهیّتی نفرت انگیز دارد. قطعا هیچ کسی حاضر نیست گوشت بدن خود را بخورد و این کار یکی از نفرت‌انگیزترین کارهاست. کسی که با وجود نفرت روح خود اقدام به انتشار تصاویر برهنه یا نیمه برهنه جسم خود و یا جلوه‌گری زنانه به خصوص در فضای مجازی می‌کند گویا با اراده خود و با استفاده از بدن خود روح خود را کم‌کم می‌خورد اگر چه ممکن است کم‌کم این عذاب دادن روح برای او عادی شود امّا عذاب قیامت هیچ‌گاه برای اهل دوزخ عادّی و راحت نخواهد شد تا جایی که خداوند متعال می‌فرماید:
« وَ تَرَى النَّاسَ سُكارى‏ وَ ما هُمْ بِسُكارى‏ وَ لكِنَّ عَذابَ اللَّهِ شَدید [حج/2] و مردم را مست مى‏‌بینى، در حالى كه مست نیستند ولى عذاب خدا شدید است‏».

نتیجه این‌که؛ گناهان حقیقتی دردناک برای روح انسانی دارند و گنهکار، با گناه خود همان لحظه، روح و فطرت خود را عذاب می‌دهد. خودنمایی در فضای مجازی برای زنان و دختران، عذاب دادن روح طهارت‌خواه زن است. زن فطرتا پوشیدگی، حجاب و حیا را دوست دارد و جلوه‌گری او را عذاب می‌دهد. کمی فکر کنیم شاید در لحظه گناه، صدای ناله روح خدایی‌مان را بشنویم...

پی‌نوشت
[1] ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 5
[2] عیون أخبار الرضا، ج‏2، ص 11



تاریخ : شنبه 19 تیر 1395 | 10:20 ق.ظ | نویسنده : گمنام | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.